Nov 11, 2010

bling bling bling

sudah seharian jadi bibik dalam beberapa hari ni kan. mak kije. uuwaa. nk nangis rase buat kerja seorang diri kan. dengan jage bdak kecik seorang ni. degil kot?! sampai badan sakit sakit dan x lena nak tido. dari dalam sampai ke luar..eee! btol btol like maid lar kan, maid yang x di bayar gajinya. but, makin hari makin faster lar wat kije, ada jugak rest mase untuk awak zarul hafiz. bila da penat x rase nak makan pun, sedap je mate ni memandang rumah yang sudah dikemas dengan hasil kerja sendiri. time nak rest n text awak lar time to gak prepaid nya udah kehabisan yeah! ampun pak, gua engak sengaja buat kamu kuatir dong. hahah mengong mu. so, dengan x di duga ayah ajak kuar, pegi btol kan kad ATM BSN yang agak nak kuar kan duit x boley uh. banyak rase nye duit aku dalam uhh. entah berape banyaK LAR KAN.  cam best lar dapat nek kete kuar n tengok orang orang sekeliling ni. 


so cam ni lar perbualan antare nadiah dan abg handsome to sampai aku gagap n mengigil:-
(padahal takot pi cakap seorang diri, maklum lar kan sebelum ni sume parents yang buat n handle kan)


saya: assalamualaikum, saya nak tanya, kenapa kat ATM saya x boley pakai, nak keluar kan duit x  boley.


abg: awak nak keluar kan berapa? (ada ke patut tanye soalan ni, ingat x de duit ka?)


saya: adalah dalam 5o hinggit ja? tapi mesin terus tolak dan tulis kat resit "tidak berjaya".


abg: kad awak ni biasiswa punye ke?


saya: ha'ah? saya buat mase kat PLKN. (dengan keadaan blur aku menjawab)


abg: oo, tapi awak punye kad ni xde pape lar, ok ja? masa process uh, ad x dy tulis chip rejected ke? (abg, awak ingat saya ni tengok ke sume to, yang saya tau amek duit ja, x amek tau to sume. dan to bukan kerja saya ok)


saya: xde pun.


abg: (tengah memadam chip) hah, awak try lar.


saya: ok


abg: len kali kalo jadi cam ni, just padam je.


saya: alhamdulillah!!!!


on the way balik, ayah cakap x tau lagi hari ap an nak pergi beli camera!!! yahooooooooooooooooo!! rase cam nak loncat je dalam kereta to ok. tapi tahan je ye, cover cikit nadiah, awak to da beso. hee tapi gumbira yang teramat sangat lar kan. x sabo nak dapat!! ayah, saya nak yang agak mahal cikit ea. hee. dalam kete asek senyum ja kan. sepanjang perjalanan , thanx ayah, syg ayah tersangat ok, n now tunggu hari yang ayah cakap. wow! x sabo giler lar wei! but, ko telah spoil kan hari aku r, kenapa lar aku nampak ko dalam aku tengah gumbira!!! eeeeeeeeee!!!!!!! sakit ati aku tauk!!! x suke x suke x suke ok~!! ish. lantak ko lar..
now yang penting apa yang aku nak aku dapat ok. 


memang apa yang ko sangka kan terhadap aku, aku memang cam to?? soo???????????

0 comments:

Post a Comment

Dilahirkan : Oleh NADIAH ADNAN ღ